Zasady obowiązujące na lekcjach historii w klasach 4.

Wyposażenie ucznia w czasie lekcji:
• zeszyt 32 kartkowy w kratkę z marginesem czerwonym w twardej oprawie,
• zeszyt 16 kartkowy w kratkę (o ile są, to z marginesem),
• teczka tekturowa na ćwiczenia,
• przybory pisarskie- długopis, ołówek kredki, linijka.

Uczniowie zawsze mają ze sobą zeszyt 32 kartkowy w kratkę w twardej oprawie oraz 16 kartkowy w miękkiej. Nie nosimy podręczników; książki posłużą Wam do utrwalenia wiedzy uzyskanej na lekcjach i przygotowaniu się do sprawdzianu w domu. Tornistry są i tak ciężkie, dbajmy więc o swoje zdrowie, nie oznacza to jednak, że nic na lekcjach nie robimy. Jest to czas, który mamy poświęcić nauce, nie rozmowom i spacerom po klasie- to można robić w czasie przerwy, wówczas też spożywamy posiłki – nie w czasie lekcji. Brak zeszytu jest równoznaczny z nieprzygotowaniem do lekcji. W czasie lekcji nie korzystamy też z telefonów komórkowych – zgodnie z regulaminem obowiązującym w naszej szkole, najlepiej by były one wyłączone – dźwięk dzwonka rozprasza!
W czasie lekcji uczymy się nie tylko historii, ale też szacunku do siebie wzajemnie. Dlatego też, gdy z jakiejś bardzo ważniej przyczyny niestety spóźniłeś się, jak najciszej wejdź do klasy i zajmij swoje miejsce w taki sposób, by nie przeszkadzać innym w zajęciach. Pamiętajmy o tym, że rozmowy, szelesty, chodzenie po klasie i hałasowanie może przeszkadzać koleżankom i kolegom w pracy- starajmy się więc tak zachowywać, by ich nie rozpraszać.
Zeszyt- jak wspomniałam 32 kartkowy w kratkę, koniecznie w twardej oprawie świadczy o Was. Ważne jest, by był zadbany i estetyczny. Dbajmy więc o jego stan- Wasi rodzice, kupując go, zapewne chcieliby, by służył Wam jak najdłużej.
Do zeszytu będziemy wpisywali tematy lekcji z datą oraz notatki, każda lekcja będzie numerowana (podam schemat zapisu na tablicy i blogu w zakładce „notatki”).
Uczeń, który nie zdąży na lekcji przepisać notatki do zeszytu powinien odpisać ją od koleżanki/kolegi lub z bloga z zakładki „notatki”- pamiętajmy o tym, by wzajemnie sobie pomagać!
W pierwszym semestrze nauki będziecie przepisywali notatki z tablicy, w drugim zacznę je dyktować- w ten sposób łatwiej nauczycie się pisać ze słuchu.
Cienki zeszyt 16 kartkowy będzie naszym słowniczkiem – więc też zawsze miejcie go ze sobą, będziemy tam wpisywali poznawane terminy i ważne daty. Dwa razy w roku będę oceniała zeszyty- warto więc prowadzić je starannie- w przypadku, gdy coś się z nimi stanie- np. rozlejecie na nie picie – przepiszcie je.
Ćwiczenia i karty pracy rozwiązywane w czasie lekcji starajcie się gromadzić w teczkach- mogą ułatwić Wam przygotowanie się do sprawdzianów. One też będą podlegały ocenie, gdy zadam Wam rozwiązanie ich w domu.
Sprawdziany obejmujące treści z całego działu będą zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem, będą trwały 1 h lekcyjną, ocenę niekorzystną można jeden raz poprawiać w czasie konsultacji. Natomiast 15 minutowe kartkówki będą systematycznie sprawdzały Wasze postępy w nauce i będą dotyczyły 3 poprzednich tematów. Sprawdzone klasówki będą oddane w ciągu 14 dni, kartkówki po 7 dniach.
Uczeń ma prawo raz w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do lekcji.
Aktywność w czasie zajęć, dobre wykonywanie ćwiczeń będą nagradzane +, zebranie 5 plusów przekłada się na piątkę z aktywności.
W nauce historii ważne jest łączenie faktów w ciągi przyczynowo skutkowe- by to osiągnąć należy w szkole podstawowej opanować terminy, najważniejsze daty i fakty podane w czasie lekcji.
Wpływ na ocenę końcową mają: zaliczone na ocenę pozytywną sprawdziany, dobra praca przez cały rok szkolny, świetnie prowadzone zeszyty, wykonane prace domowe i udział w konkursach.
Po I semestrze i na koniec roku szkolnego przeprowadzę ujednolicone sprawdziany.

Skala ocen* cząstkowych i ocen klasyfikacyjnych śródrocznych przyjęta dla klas IV – VI jest następująca:
• stopień celujący (cel) – 6
• stopień bardzo dobry (bdb) – 5
• stopień dobry (db) – 4
• stopień dostateczny (dst) – 3
• stopień dopuszczający (dp) – 2
• stopień niedostateczny (ndst) – 1

Przy ocenach cząstkowych nauczyciel może stawiać plusy i minusy (+,-).
*Zgodna ze szkolnym systemem oceniania.

Poprawy sprawdzianów piszemy w bibliotece po lub przed lekcjami.

Dodaj komentarz